tisdag 1 januari 2013

say bye bye....

Nu ryker de, alla personer på min facebookvänlista som yttrar antifeministiska eller rasistiska kommentarer.
Inte för att jag inte klarar att folk har andra åsikter, och inte för att jag ska se bra ut. Utan för att jag helt enkelt inte orkar få hjärtklappning varje gång jag går in på fb.

Jag orkar inte delningar av bilder eller liknande från sidor som "rör inte mina svenska traditioner/sill/julskinka/kalleanka/land/flagga/svenska flickvän/nationalsång etc". (Ingen är ute efter dina traditioner!) Jag orkar bara inte ställas inför valet att argumentera emot, eller gå vidare. Jag har ingen skyldighet att lyssna, faktiskt. Det är inget hot mot demokratin att jag inte orkar diskutera med nåt pucko som tror att det finns feministiska / muslimska sammansvärjningar som är ute efter deras jävla julskinka. Jag pallar inte folk som inte fattar skillnad på negerboll och vitlök, eller värre, de som egentligen vet skillnad men de är så jäkla övertygade om att de har en mänsklig rättighet att använda kränkande ord för att de alltid har gjort det. ("Neger betyder bara svart" Ja, eller hur! Och fitta betyder våt ängsmark och tjej betyder prostituerad, hur ska vi göra där då?) Eller de som gärna äter både kebab, köttbullar och svänger sig med anglisismer, men blir så förbannad över en slöja. De som tror att  deras Sverige är hotat, när det enda som är hotat är deras överläge i samhället.

Och främst av allt, jag orkar inte med dem som påstår att man "inte får kritisera islam / invandring" eller att "ingen vill ta debatten".
Jag kommer aldrig nånsin ta en debatt med någon som definierar problemet på ett rasistiskt / antifeministiskt vis. Jag kommer aldrig att debattera "problemet med invandringen" för jag ser inget problem med den. Jag kommer inte att diskutera "problemet med segregationen" för jag ser inte samma problem som de gör. Jag ser inte ett problem i invandrartäta områden. Jag ser problem i stora klasskillnader vilket är ett bostadsproblem och klassproblem, inte invandrings/segregationsproblem. Klagar nån på chinatown? Och jag är så trött på att folk tror att man "bara vill vara PK". Det är för fasen BRA att vara PK! Ah, där jag jag in i diskussionen ändå. Ni ser vad svårt det är. Jag diskuterar egentligen gärna, men INTE på fejjan. Då gör jag det hellre här (man kan kommentera om man måste) eller i verkligheten. Och jag orkar inte ställas inför valet varenda jäkla dag.Min facebook har jag för mitt nöjes skulle. För att kunna ha koll på och vara i kontakt med mina vänner och bekanta, eller för att gilla och skratta åt sidor jag tycker är roliga.

Så, bye-bye smygrassar. Je ne ork pas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar