måndag 23 juli 2012

Så himla töntig...

...är den här bilden tycker jag.



De som tror att de har fått någon djupare insikt om samhället än vad alla andra stackars människor har. De här personerna har ett stort behov av att upplysa oss andra om hur samhället har lurat oss, hur förprogrammerade vi är att inte ifrågasätta och se bakom fasaderna osv osv. Jag orkar inte. När vuxna människor på fullaste allvar tror att de sprider ett helt nytt evangelium till oss oupplysta när de berättar att det minsann finns sociala konstruktioner här i världen som vi är förslavade under. Jag menar, kom igen. Har ni kommit på det nu? Redan? Hur känns det?

Snälla, det där diskuterade man ju när man var 15. När man tyckte att man skulle göra revolt mot samhällsnormerna och yttrade provocerande tankar om att man kanske inte vill bo kvar i Sverige (va?) utan kanske flytta utomlands (va??) och ba "leva för dagen" (haha).

Jaja. Nu har jag gnällt på er också. Snart har jag väl inga kvar som tycker om mig längre om jag fortsätter förakta folk till höger och vänster såhär.

Jag föraktar faktiskt inte alls de här personerna. Jag kan känna en liten föraktkänsla för sättet vissa uttrycker sina åsikter på eftersom de någonstans säger att jag är lurad och dum för att jag vill ha de här sakerna (pensionsparande, villa, barn osv). För att jag egentligen inte alls vill ha de här sakerna utan det är bara samhället som har lurat mig. En jättelik konspiratorisk hemlig styrka har kontrollerat mig hela mitt liv. Ja, det blir liksom lite Illuminati över det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar