söndag 15 april 2012

Sånger från första våningen

Jag borde blogga. Det finns så mycket jag tänkt på som jag vill skriva om men det skulle bli så stort att jag inte orkar. Läst brottstycken ur "hatet mot muslimer" och förundras och skräms över hur rasistiskt och kallt samhället är på väg att bli. Hur okunniga hatiska människor får makt att uttala sig, och hur "forskare" som hävdar att det finns en arabisk konspiration att ta över Europa kan bli aktade.

Även abortmotståndarna är på framfart i USA och Europa. Och grupper i Afrika tror att anledningen till att Europa stöttar säkra aborter där är för att det finns en europeisk konspiration för att minska antalet afrikaner. Det hela är så dumt så jag vet inte var jag ska ta vägen. I någon del av Afrika tror jag det var 21 kvinnor per dag som dör i osäkra aborter. Detta samtidigt som abortmotståndare i USA tycker att ett ofött amerikanskt foster är mer värt än en levande irakier. Och samtidigt som man blir mer restriktiv med aborter drar man också in på preventivmedel. Bra tänkt där. Suck.

Annars då? Jotack. Jag jobbar, jag sover, jag äter. Ibland köper jag nya skor eftersom mina skor bestämde sig för att gå sönder. Ett par per dag. I tre dagar. Men nu ni, 700-kronors conversen, nu ser ni till att hålla.

Idag är det söndag och helgen går för fort. Klockan är kvart över sju och jag funderar på när man egentligen FÅR gå och lägga sig.

Jag är en påskbjörn

Utsikt från nedre botten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar