lördag 17 mars 2012

Listen up!

Det börjar lägga sig lite nu, den värsta hatkampanjen alltså. Trollen verkar ha krupit tillbaka in i sina grottor när de insåg att 14000 tjejer och killar inte kommer att börja raka sig under armarna enkom för att de ska finna en attraktiv. En av de elakaste hatarna, en medelålders man som skrivit riktigt taskiga och kränkande grejer till kvinnor, blev "anmäld" till sin arbetsgivare och försökte därefter skylla på att hans konto blev kapat. Yeah right liksom. Jaja.

 Hanna Fridén, min vardagshjälte, har använt sig av den här "hårkampanjen" för att i större utsträckning bekämpa internetmobbningen. Den som blir uthängd på nätet har ofta ingen möjlighet att ta bort det, och det är ingenting som prioriteras av polisen om man skulle anmäla. Själv pratar jag med tjejer varje månad som på något sätt har blivit eller riskerar att bli uthängda på nätet eftersom någon i smyg har filmat eller fotat dem.

Om ni har facebook, gå med i gruppen "vardagshjältar mot nätmobbning", där du efter att ha läst informationen får veta hur just du kan vara med och stoppa kränkningar, hot och allmänna jävligheter på nätet!

And now for something completly different.
Var i Stockholm igår och besökte Hanna och David i deras jättefina lägenhet. Efter en liten barrunda på söder och en fantastiskt god natts sömn på extrasängen (är ej sarkastisk, sov som en stock!) blev jag bjuden på färskt bröd och nybakad bulle till frukost från bageriet i deras hus. Ett tåg hem och en lite skakig pojkvän och klängig katt fick avsluta denna dag. Puss och kram!

Har en dag på mig att vända tillbaka på dygnet. Nu är jag pigg som en mört. Men snart intar jag ovan illustrerade position!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar